Märklig proportion på Ikeas logotyp

Märklig proportion på Ikeas logotyp

Publicerad: 29/4, 2019

IKEA:s klassiska blågula logotyp har väl nästan kultstatus och har sett i princip likadan ut sedan 60-tal...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Märklig proportion på Ikeas logotyp

Märklig proportion på Ikeas logotyp

Publicerad: 29/4, 2019

IKEA:s klassiska blågula logotyp har väl nästan kultstatus och har sett i princip likadan ut sedan 60-tal...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Axmar Bryggas balans och typografi

Axmar Bryggas balans och typografi

Publicerad: 17/3, 2019

Axmarbrygga Havskrog är en fiskrestaurang med konferens- och festlokaler som ligger på gränsen mellan Gäs...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Två Kockar skaffade en till restaurang

Två Kockar skaffade en till restaur...

Publicerad: 17/3, 2019

Restaurang Två Kockar skaffade en till restaurang. När de sedan skulle uppdatera sin hemsida så framkom d...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Justerad logotyp åt städ- och fastighetsföretag

Justerad logotyp åt städ- och fasti...

Publicerad: 17/3, 2019

Vi fick förmånen att hjälpa städ- och fastighetsföretaget Åströms med att göra deras nya hemsida. I samba...

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Allfa fick byta namn

Allfa fick byta namn

Publicerad: 2/3, 2019

I samband med att vi uppdaterade Allfa Gefle AB´s logotype och grafiska profil så ändrade vi budskapet i ...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Bättre form på Formaplast

Bättre form på Formaplast

Publicerad: 6/2, 2019 kl. 18:28

Forma Plast AB i Ockelbo förvaltar kulturarvet och plastkunskaperna från ortens framgångsrika båt- och snöskotertillverkning med den äran. Följaktligen så är de bland de främsta företagen i Sverige nä...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Pierre entreprenad växte på höjden

Pierre entreprenad växte på höjden

Publicerad: 10/1, 2019 kl. 14:36

Det framgångsrika byggföretaget Pierre Entreprenad grundades för 60 år sedan 1959. För några år sedan fick byrån Precis Reklam uppdraget att modernisera logotypen utan att företaget skule behöva profi...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Electrolux lyfte varumärket med ny visuell identitet

Electrolux lyfte varumärket med ny visuell identitet

Publicerad: 9/1, 2019 kl. 21:46

Electrolux introducerarde en ny visuell identitet för företagets varumärke januari 2015. Med en uppfräschning av den klassiska logotypen och nya tydliga standarder för bild- och formspråk var designen...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Before & after Dunkin´

Before & after Dunkin´

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:36

Name-wise, I liked that they dropped “Donuts”, not because I have anything against donuts but because it gets them on a single-word naming basis like Starbucks or McDonald’s. Design-wise, the simplici...

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Before & after Raaka

Before & after Raaka

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:35

Craft food design at its best: unique, considerate, and nuanced. Unlike anything any mainstream chocolate provider could pull off. Källa: https://www.underconsideration.com

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Before & after AdAge

Before & after AdAge

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:34

A generic, 1980s-adverting-y serif got dispatched in favor of a killer rendition of, Kabel, a font used in an older version of their logo. Applied boldly to the striking magazine covers and applicatio...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Axmar Bryggas balans och typografi

Axmar Bryggas balans och typografi

Publicerad: 17/3, 2019 kl. 18:56

Axmarbrygga Havskrog är en fiskrestaurang med konferens- och festlokaler som ligger på gränsen mellan Gästrikland och Hälsingland, i kulturhistoriskt intressanta Axmar bruk som grundades för snart 350...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Två Kockar skaffade en till restaurang

Två Kockar skaffade en till restaurang

Publicerad: 17/3, 2019 kl. 18:38

Restaurang Två Kockar skaffade en till restaurang. När de sedan skulle uppdatera sin hemsida så framkom det att logotypen behönde justeras samt en grafisk profil med en "röd tråd". I logotypen förviss...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Justerad logotyp åt städ- och fastighetsföretag

Justerad logotyp åt städ- och fastighetsföretag

Publicerad: 17/3, 2019 kl. 18:13

Vi fick förmånen att hjälpa städ- och fastighetsföretaget Åströms med att göra deras nya hemsida. I samband med det så framkom det att de inte var helt nöjda med sin dåvarande logotyp. Mycket rikti...

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Allfa fick byta namn

Allfa fick byta namn

Publicerad: 2/3, 2019 kl. 22:49

I samband med att vi uppdaterade Allfa Gefle AB´s logotype och grafiska profil så ändrade vi budskapet i logotypen för att förstärka att det är ett fastighetsbolag vilket inte framgick tidigare. Vi...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Bättre form på Formaplast

Bättre form på Formaplast

Publicerad: 6/2, 2019 kl. 18:28

Forma Plast AB i Ockelbo förvaltar kulturarvet och plastkunskaperna från ortens framgångsrika båt- och snöskotertillverkning med den äran. Följaktligen så är de bland de främsta företagen i Sverige nä...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Pierre entreprenad växte på höjden

Pierre entreprenad växte på höjden

Publicerad: 10/1, 2019 kl. 14:36

Det framgångsrika byggföretaget Pierre Entreprenad grundades för 60 år sedan 1959. För några år sedan fick byrån Precis Reklam uppdraget att modernisera logotypen utan att företaget skule behöva profi...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Electrolux lyfte varumärket med ny visuell identitet

Electrolux lyfte varumärket med ny visuell identitet

Publicerad: 9/1, 2019 kl. 21:46

Electrolux introducerarde en ny visuell identitet för företagets varumärke januari 2015. Med en uppfräschning av den klassiska logotypen och nya tydliga standarder för bild- och formspråk var designen...

Läs mer »   |  Diskutera (0)
Before & after Dunkin´

Before & after Dunkin´

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:36

Name-wise, I liked that they dropped “Donuts”, not because I have anything against donuts but because it gets them on a single-word naming basis like Starbucks or McDonald’s. Design-wise, the simplici...

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Before & after Raaka

Before & after Raaka

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:35

Craft food design at its best: unique, considerate, and nuanced. Unlike anything any mainstream chocolate provider could pull off. Källa: https://www.underconsideration.com

Läs mer »   |  Diskutera (1)
Before & after AdAge

Before & after AdAge

Publicerad: 8/1, 2019 kl. 23:34

A generic, 1980s-adverting-y serif got dispatched in favor of a killer rendition of, Kabel, a font used in an older version of their logo. Applied boldly to the striking magazine covers and applicatio...

Läs mer »   |  Diskutera (0)